Ralliart 4 Triton ile Asya’da
Mitsubishi Motors, şirketin teknik destek sağladığı Team Mitsubishi Ralliart’ın bu yıl 11-17 Ağustos tarihleri arasında yapılması planlanan Asya Kros Rallisi’nde (AXCR) yarışacağını duyurdu. Ekip, güney ve orta Tayland’da düzenlenecek AXCR 2024’te dört yeni Triton ile katılacak. Bu, Team Mitsubishi Ralliart’ın Triton kamyonetle AXCR’nin zorluklarına göğüs gerdiği üçüncü yıl olacak. İlk yıl genel bir zafer elde etti ve ikinci yıl takım yeni bir modele geçerek genel klasmanda üçüncü oldu. Her iki rallide de Triton, zorlu yollarda yüksek seviyede dayanıklılık, olağanüstü manevra kabiliyeti ve yol tutuşu sergiledi.
Bu yıl Triton’un sürüş performansı önemli ölçüde arttı ve takım, iki yıl içinde ilk kez genel bir zafer elde etmeyi hedefleyecek. Mitsubishi Ralliart Takımı, Tant Sport’a (Tayland) ait ve Dakar Rallisi’nde art arda iki zafer kazanan Mitsubishi Motors takım direktörü Hiroshi Masuoka tarafından yönetiliyor. Mitsubishi Motors mühendisleri ralli arabalarını geliştirecek ve yarışma sırasında teknik destek sağlamak üzere takıma eşlik edecek. Geçen yıl olduğu gibi sürücüler ve yardımcı pilotlar, AXCR 2022’de kazanan Yotha-Sombutwong ile sekizinci sırada yer alan Japon ikili Taguchi-Yasui olacak. AXCR 2023’te Japon sürücülerden oluşan takımlar arasında en yükseği. Onlara, Mitsubishi araçları hakkında derin bilgi sahibi, son derece deneyimli ralli sürücülerinden oluşan Hantrakul ve Doungthip ile Koide -Chiba katılacak. Ekip birlikte, tamamen yeni Triton’un değiştirilmiş bir arazi modeli olan T1 prototipiyle şampiyonluğu talep etmeyi hedefleyecek.
Geçen yılın sonuçlarına bakıldığında, Triton’un sürüş performansı, yüksek hızlı etaplarda yüksek hacimli motorlara sahip araçlarla rekabet edebilmesini sağlayacak şekilde büyük ölçüde artırıldı. Hem dayanıklılığı hem de manevra kabiliyetini artırmak için yüksek tork kapasitesine sahip yeni bir yarış şanzımanı da seçildi. Ayrıca lastik sırtı boyutu artırıldı ve arka süspansiyon sert/yaprak yaylardan sert/4 bağlantılı helezon yaylara değiştirildi. Bu, aracın engebeli yollarda büyük darbeleri absorbe etmesine ve son derece engebeli yol yüzeylerinde çekişini artırmasına olanak tanıyarak, engebeli yollarda yol tutuşunu önemli ölçüde artıracak. 21-27 Haziran tarihleri arasında Mitsubishi Ralliart Takımı, Tayland’daki Khao Yai Ulusal Parkı yakınlarındaki bir arazi parkurunda gerçek ralli koşullarını öngörerek Triton ralli arabalarının yüksek stresli dayanıklılık testlerini gerçekleştirdi.
Hızlanma performansı daha da iyileştirilen ralli otomobillerinin gövde, şasi ve motorlarının güvenilirliği ve dayanıklılığı, yedi günlük dayanıklılık testi boyunca yaklaşık 800 kilometre (km) kat edilerek doğrulandı ve gerçek yarışmaya hazırlık için gerekli ayarlamalar yapıldı. Team’in takım direktörü Hiroshi Masuoka, “Geçen yıl, satışa yeni çıkan tamamen yeni Triton ile üst üste ikinci bir zafer elde etmeye çalıştık, ancak tam potansiyelini ortaya çıkaramadık ve üçüncü sırada bitirdik” dedi. Mitsubishi Ralliart’tır. “Bu yılın Triton’uyla, öncelikle sürüş performansı ve zorlu yol tutuşunda büyük iyileştirmeler yaptık ve şampiyon konumumuzu geri kazanmayı hedefleyerek dört araçtan oluşan ekibimizi daha da güçlendirdik. Bu yılın sürücüleri arasında ayrıca test pilotu Kazuto Koide de yer alacak. Yirmi yılı aşkın bir süredir Mitsubishi araçlarının geliştirilmesinde birlikte çalışıyorum. Mitsubishi Motors olarak, zorlu motor sporlarındaki deneyimimizi araç geliştirme için kullanıyoruz; dolayısıyla bu geleneği gelecek nesle aktarmayı umuyorum” dedi. | Mitsubishi Motors Corporation, 5 Temmuz 2024 : 11.12