Ferreira zaferle başladı
Joao Ferreira-Filipe Palmeiro’dan oluşan Portekizli ekip, Badajoz merkezli Baja TT Dehesa Extremadura’da son iki etabı kazanarak beş ayaktan oluşan 2024 FIA Avrupa Baja Kupası’nın birinci turunda 4 dakika 26,1 saniyelik zafere imza attı. Villafranca Motor Club (MCV Motorsport) tarafından organize edilen ve İspanya’nın batısındaki Badajoz’da başlayan, Portekiz sınırını geçen ve kırsal tarım arazilerindeki dar parkurlarda çeşitli etap koşullarında mücadele edilen üç günlük Baja’da, X-Raid Mini JCW Rally Plus ekibi, Toyota Hilux’larıyla ikinci olan Francisco Barreto-Carlos Duarte’ye karşı erken sezon liderliğine geçerek son günü domine etti. Repsol destekli Ferreira şunları söyledi: “Uzun bir final günüydü ama her iki etabı da kazandık. İlki bizim ve arabamız için gerçekten zorluydu. Arazi zorluydu. Son etap zordu ve parçalar açısından dardı ama sürüşü çok keyifli idi. Yarışı kazandık ve önemli puanlar aldık. X-raid’in bize verdiği araba % 200 güvenilirdi. Çok güçlü bir araba.”
Final etabındaki en hızlı üçüncü derece, Rui Carneiro-Ola Floene’nin, G Rally Team OT3’ün direksiyonunda Challenger kategorisinde üçüncü sırayı ve zaferi elde etmelerini sağladı. Alexandre Pinto-Bernando Oliveira, Can-Am Maverick X3’te Carneiro’yu sert bir şekilde ittiler ve Challenger’ın ilk liderleri Joao Diaz ve Joao Miranda’nın son etapta teknik sorunlar nedeniyle potansiyel podyumu kaybetmesinin ardından 9,3 saniye geride dördüncü oldular. Carneiro şunları söyledi: “Extremadura’dan galibiyetle ayrıldık. Çok zordu. İlk günün ardından son kilometrelerde 4 dakika kaybettik ama asla pes etmedik ve bu noktaya gelmek için her şeyi yaptık. Challenger kategorisini kazandık ve podyumda bitirdik. Bu galibiyete gerçekten ihtiyacımız vardı.” Araújo, birden fazla Portekiz ralli şampiyonu ve Pedro Ré ile takım kurarak Challenger’ı Santag Racing’in OT3 yarışında 5’inci tamamladı; yerel yarışçı, GRS yarışını genç İspanyol Pau Navarro-Ian Rosa’nın önünde bitirdi. Araújo “genelde beşinci, Challenger’da ise üçüncü olduk. Bu sonuçtan oldukça memnunuz ama daha iyisini yapabileceğimizi düşünüyoruz. Zafer için mücadele etmeye geldik ama bu sabah bir sürücüyü yakaladık ve onu geçemedik. Tozdan kaynaklanan gecikmeler pek çok sorunu beraberinde getirir. Sonuçta bu sonuç bizim için iyi oldu” dedi. Nuno Madeira ve Nuno Morais, Can-Am yarışlarında Challenger’da 7’nci oldu ancak Portekizli ikili FIA Avrupa Baja Kupası’na kayıtlı değildi. Polonyalı Tomasz Bialkowski-Dariusz Baśkiewicz, Can-Am Maverick XRX Turbo RR araçlarıyla rekabetçi SSV kategorisinde zirveye çıktı. Bialkowski, 2022’de T4 (SSV) kategorisini kazanmıştı. G Rally Team’den Adam Kus-Marcin Pacek 9’uncu sırada yer alırken, kadın Mini JCW Rally Plus sürücüsü Maria Luis Gameiro, José Marques ile takım halinde çalışarak ilk 10’a girdi ve Ultimate bölümünü üçüncü sırada tamamladı. Fernando Alvarez-Xavier Panseri, Challenger ekipleri arasında 12’nci oldu. Litvanyalı Benediktas Vanagas-Kuldar Sikk, motor sorunları nedeniyle son etaba giremedikleri için Toyota Gazoo Racing Baltics Hilux ile Ultimate kategorisindeki kayıtlı ekipler arasında 25’nci bitirdiler. Vanagas, “Son aşamada motorumuzu kilitledik. Bunun ikinci aşamada hidrolik kilitimiz olduğu için gerçekleştiğini düşünüyorum. Arabayı kapalı parka koyduk ve etap cezası aldık” dedi.
Carlos Vento-Julián Garcia’dan oluşan İspanyol ikili, final etabında en iyi dereceyi elde etti ancak Can-Am’lerini ikinci etap rotasının dışındaki bir köyde özel bir yerde tamir ettikleri ve 80 dakika sonra etaba yeniden katıldıkları için diskalifiye edildiler. Baja TT Dehesa Extremadura, FIA kategorisinde 41 yarışmacının ilgisini çekti. Liste Ultimate bölümünde 14, Challenger’da 18, SSV’de sekiz ve Stock kategorisinde bir araçtan oluşuyordu. Cuma sabahı İspanya’da yapılan 6,16 km’lik Prologue genel klasmana dahil edilmedi ancak tehlikeli derecede kaygan etap, Portekiz sınırındaki 89,89 km’lik açılış etabının başlama sırasını belirledi. Ramos, Ultimate kategorisinde Ferreira’dan en hızlı zamanı alırken, Alexandre Pinto ve İspanyol Federico Guillermo Challenger ve SSV bölümlerinde birinciliği elde etti. Challenger ekipleri inanılmaz derecede dar ve kaygan açılış etabında ilk üç sırayı doldurdu ve Dias öne geçti. | FIA, 9 Mayıs 2024 : 2024 : 12.21
2024 Baja TT Dehesa Extremadura Kasman
1.Joao Ferreira (PRT)/Filipe Palmeiro (PRT) Mini JCW Rally Plus 5s13’35”
2.>Francisco Barreto (PRT)/Carlos Duarte (PRT) Toyota Hilux 5s18’01”
3.Rui Carneiro (PRT)/Ola Floene (NOR) G Rally Team OT3 5s21’28”
4.Alexandre Pinto (PRT)/Bernardo Oliveira (PRT) Can-Am Maverick X3 5s21’37”
5.Armindo Araújo (PRT)/Pedro Ré (PRT) G Rally Team OT3 5s27’22”
6.Pau Navarro (ESP)/Ian Rosa (ESP) Demon Car DT3 5s28’12”
7.Nuno Madeira (PRT)/Nuno Morais (PRT) Can-Am Maverick X3 5s28’38”
8.Tomasz Bialkowski (POL)/Dariusz Baśkiewicz (POL) Maverick XRS Turbo RR 5s31’33”
9.Adam Kus (POL)/Marcin Pasek (POL) G Rally Team OT3 5s32’19”
10.Maria Gameiro (PRT)/José Marques (PRT) Mini JCW Rally Plus 5s49’10”