Portekiz’i Attiyah kazandı
Beş kez Dakar Rallisi galibi Nasser Saleh Al-Attiyah ve kopilotu Edouard Boulanger, Grândola’da düzenlenen FIA Dünya Ralli-Raid Şampiyonası’nın (W2RC) üçüncü ayağı BP Ultimate Rally-Raid Portekiz’de zor kazanılmış bir zafere imza attılar. Prodrive Hunter ekibi, Portekizli Joao Ferreira’ya karşı bir gecede 2 dakika 41 saniyelik farkı savunmak zorunda kaldı ve son kısa etaptaki en hızlı ikinci süre, Katarlının resmi olmayan FIA Dünya Ralli Baskını Şampiyonası’nda (W2RC) Carlos Sainz’ın 12 puan önüne geçmesini sağladı. Sürücüler Şampiyonası sıralamasında Prodrive Nasser Racing’i W2RC üreticiler tacı için yarışa soktu. 2 dakika 49 saniyelik bir galibiyet marjına sahip olan Al-Attiyah, Badajoz kasabasında bir özel ve bir gece molası için İspanya’ya da geçen yeni bir yarışta Portekiz kırsalındaki zorlu ve çeşitli etaplardan ikisini kazandı ve kötü hava koşullarına karşın çok sayıda seyircinin ilgisini çekti. Al-Attiyah, “Portekiz neredeyse benim ikinci evim. Burada birçok arkadaşım var ve bu muhteşem yarışı kazandığım için gerçekten çok mutluyum. Tüm taraftarlara ve organizasyona teşekkür ediyorum. Çok teknik bir yarıştı ve akıllı olmamız gerekiyordu. Abu Dhabi’deki galibiyetin ardından burada da kazanmak çok önemli çünkü Dünya Şampiyonası’nda liderliği ele geçirmemizi sağladı” dedi. Ferreira ve kopilotu Filipe Palmeiro, en yeni X-Raid Mini JCW Rally Plus makinelerinin ilkinde kendi arazisinde muhteşem bir yarışın tadını çıkardı ve Toyota Gazoo Racing’den Lucas Moraes ve Armand Monleón’u kaybetmelerine rağmen ikinci oldular.
Ferreira, “hafta boyunca yaşadığım duyguları açıklamak zor. Çok çeşitli ve güzel bir yarışta dünyadaki bu eşsiz seyirciden inanılmaz destek aldık. Gerilim yüksekti çünkü etrafımızda çok fazla ilgi vardı ama her şey çok iyi gitti ve itiraf etmeliyim ki bu araçla W2RC’deki ilk yarışımda ikinci olmayı hayal bile edemiyordum” diye konuştu. Moraes, son etapta Ferreira’nın takım arkadaşı ve dört kez Dakar Rallisi galibi Carlos Sainz ve kopilotu Alex Haro’yu dördüncülüğe itti ve sonuç aynı zamanda Moraes’i W2RC Sürücüler Şampiyonası’nda geç bir atak için çekişmeye soktu. Moraes, “Ne harika bir dövüştü. Öncelikle bu yarışı düzenlemeyi başardıkları için tüm organizasyonu tebrik ediyorum. Dünya Kupası’nın Avrupa’da yapılması çok önemli. Bu etaptaki genel podyum ve zafer, şampiyonluk için önemli noktalardır” dedi. Moraes’in üçüncü sırayı almasına ve son etapta en hızlı zamanına sahip olmasına rağmen, sezonun başındaki liderler Chicherit ve Mévius’un ilerlemekte zorlanması ve Al-Rajhi’nin beşinciliğe geri dönmek için mücadele etmesi Toyota için hayal kırıklığı yaratan bir olaydı. Suudi pilotun tesellisi şampiyonluk yarışında Al-Attiyah ve Sainz’ın ardından üçüncü ve Moraes’in üç puan önünde yer almasıydı. Cristian Baumgart ve Gustavo Gugelmin’den oluşan Brezilyalı ikili genel klasmanda 7’nci oldu ve Prodrive Hunters’ın ikincisinde üreticiler şampiyonası için hayati puanlar topladı. Portekizli sürücü Barreto, Toyota Hilux aracını sekizinci sıraya taşıdı ancak W2RC’ye kayıtlı değildi. İkinci etap, Chicherit’in zafer kazanma şansını mahvetti ancak fren ve alternatör sorunları yaşayan takım arkadaşı Mévius gibi Toyota sürücüsü ekstra W2RC puanı için etap galibiyetlerine odaklanmayı hedefledi. Fransız sürücü, bir motorcunun arkasında 10 dakika kaybetti ve ardından tarlada bir ağaç kütüğüne vurarak Hilux’un sağ alt süspansiyonu parçaladı. Ertesi gün ikinci bir mekanik sorun Hilux sürücüsünü yeni Spor Yönetmelikleri kapsamında kenara itti. De Mévius yarışı 54. sırada tamamladı ve Overdrive Racing takım arkadaşları Baud ve Amos’un arasında kaldı. Toyota Gazoo Racing’den Variawa, Ultimate kategorisinde ilk hız belirleyicilerden biriydi ancak üçüncü günde üç hız ihlali nedeniyle ceza aldı ve komiserler, Güney Afrikalıya iki saatlik ceza vermeye ve onu yarıştan diskalifiye etmeye karar verdi. Daha fazla hız ihlali olmadığı sürece ceza ertelendi. Variawa her şekilde ek mekanik sorunlar nedeniyle emekli oldu.
Can-Am Factory Racing’den Baciuska ve İspanyol kopilotu Vidal, Challenger kategorisinde önemli bir zafer elde etti ve Rokas, Challenger sıralamasında takım arkadaşı Jones karşısında liderliğini 34 puana çıkardı. Litvanyalı genel klasmanda altıncı oldu. Jones ve Mena bir etap kazandı ve W2RC’ye katılanlar arasında dördüncü sırada yer aldı. Araújo (Can-Am) W2RC’ye kayıtlı değildi ancak deneyimli yerel sürücü ve Portekiz Rallisi’nin eski galibi, Challenger kategorisinde ikinci, genel klasmanda ise 9’uncu oldu. Cavigliasso final gününün en hızlı dördüncüsüydü ve bu performans Arjantinli sürücünün Porém’i (Can-Am) ilk 10’un dışına itmesine ve Taurus T3M yarışçısını Challenger kategorisinde üçüncü ve kayıtlı sürücüler arasında ikinci kazanmasına yol açtı. Halen Jones’un sadece beş puan gerisinde ve Challenger puan sıralamasında üçüncü sırada yer alıyor. Franco (Yamaha) ve Akeel kayıtlı pilotlar arasında 5 ve 6’ncı oldu. Dokuz kez WRC şampiyonu Loeb ve kopilotu Fabian Lurquin, Red Bull destekli Taurus T3M ile arazide ve genel olarak yararlı deneyimler elde etti. Loeb bu yıl W2RC’ye kayıtlı değil ancak 2025’teki kapsamlı etkinlik programına hazırlık amacıyla sezonun ilerleyen dönemlerinde Dacia markasıyla başlayacak. Genel klasmanda 22’nci sırada yer alan Fransız, şunları söyledi: “Buradaki özel etaplar çok iyi, hatta bazıları muhteşem. Çok fazla çamurumuz vardı ve başka bir kategoriden farklı bir arabaya uyum sağlamak zorunda kaldık. Gelecek yıl buraya Dacia ile dönebilmek için yarışı tanıma hedefimize ulaştık.” Monteiro ve kopilotu Morais’ten oluşan South Racing Can-Am Takımı ikilisi, SSV kategorisini kazandı ve Maverick XRS Turbo RR’da genel klasmanda 16’ncı oldu ancak W2RC’ye kayıtlı değildi. İspanyol Ramilo ve Portekizli kopilotu Fausto Moto, W2RC yarışmacılarının 2 ve 1’ncisi oldular. Santag Racing’den Rui Serpa üçüncü oldu ancak W2RC lideri Yasir Seaidan cumartesi günü Race World Team Can-Am’ı abandone oldu. Only Fans Racing’den Busi kayıtlı sürücüler arasında beşinci olurken, tecrübeli Fransız Fournier W2RC’de 9’uncu oldu. Ekvadorlu Sebastian Guayasamin yarışın başlarında önemli miktarda zaman kaybetti ancak SSV sıralamasında Seaidan’ın 34 puan gerisinde ikinci sırada yer alırken, Ramilo üçüncü sırada yer alıyor. FIA Dünya Ralli-Raid Şampiyonası’nda heyecan, 1-7 Haziran’da Arjantin’de Desafío Ruta 40 ile devam edecek. | FIA, 9 Nisan 2024, 14.00
2024 BP Ultimate Rally-Raid Portekiz Klasman:
1.Nasser Saleh Al-Attiyah (QAT)/Edouard Boulanger (FRA) Prodrive Hunter 10 s02’57”
2.Joao Ferreira (PRT)/Filipe Palmeiro (PRT) Mini John Cooper Works Rally Plus 10 s05’46”
3.Lucas Moraes (BRA)/Armand Monleón (ESP) Toyota GR DKR Hilux 10 s06’33”
4.Carlos Sainz (ESP)/Alex Haro (ESP) Mini John Cooper Works Rally Plus 10 s09’09”
5.Yazeed Al-Rajhi (SAU)/Timo Gottschalk (DEU) Toyota Hilux Aşırı Hız 10 s20’08
6.Rokas Baciuška (LTU)/Oriol Vidal (ESP) Can-Am Maverick X3 10 s23’30”
7.Cristian Baumgart (BRA)/Gustavo Gugelmin (BRA) Prodrive Hunter 10 s25’07”
8.Francisco Barreto (PRT)/Carlos Silva (PRT) Toyota Hilux 10 s25’46”
9.Armindo Araújo (PRT)/Pedro Ré (PRT) Can-Am Maverick X3 10 s31’14”
10.Nicolas Cavigliasso (ARG)/Valentia Pertegarini (ARG) Boğa T3Max 10 s31’52”
11.Ricardo Porém (PRT)/Luis Marques (PRT) Can-Am Maverick X3 10 s33 dakika 10”
12.Alexandre Pinto (PRT)/Bernardo Oliveira (PRT) Can-Am Maverick X3 10 s34’18”
13.Austin Jones (ABD)/Oriol Mena (ESP) Can-Am Maverick X3 10 saat 41’26”
14.Juan Cruz Yacopini (ARG)/Daniel Oliveras (ESP) Toyota Hilux Aşırı Hız 10 s49’54”
15.Mário Franco (PRT)/João Serôdio (PRT) Yamaha YXZ 1000R Turbo 10 s50’25”
16.Joao Monteiro (PRT)/Nuno Morais (PRT) Güney Yarışı Can-Am Maverick XRS Turbo RR 10 s50’31”
17.Joao Dias (PRT)/João Miranda (PRT) Can-Am Maverick X3 10 s51’03”
18.Hélder Rodrigues (PRT)/Gonçalo Reis (PRT) Can-Am Maverick X3 10 saat 56’18”
19.Ricardo Ramilo (ESP)/Fausto Mota (PRT) Can-Am Maverick XRS Turbo RR 11 saat 03’50”
20.Isidre Esteve Pujol (ESP)/Jose-Maria Villalobos (ESP) Toyota Hilux Aşırı Hız 11 saat 04’32”