Aragon’da daha güçlü Raptor

M-Sport, daha da geliştirilmiş Ford Ranger T1+’yı Baja İspanya Aragon’da ilk kez parkura çıkarmaya hazırlanıyor. Nani Roma/Alex Haro ve Gareth Woolridge/Boyd Dreyer, 21 ve 22 Temmuz’daki İspanya’da iki baja araçlarını kullanacaklar. Nani Roma, Ford’un 2025 Dakar Rallisi’nde genel zaferi hedeflediği Ranger Raptor T1+ geliştirme programında da yoğun bir şekilde yer alıyor. Ford Performance’ın desteğiyle M-Sport ve Neil Woolridge Motorsport (NWM), 21 ve 22 Temmuz’da Baja İspanya Aragon’da bir Ford Ranger T1+ kullanacak. Nani Roma-Alex Haro ve Gareth Woolridge-Boyd Dreyer bajalar için geliştirilen 4WD aracı kullanacaklar. M-Sport, NWM Ranger T1+’ı yarışmalarda kullanmanın temel amacı 2024 Dakar Rallisi’ne hazırlanmak. Baja İspanya Aragon’da ekip, revize edilmiş baja arabasının potansiyelini göstermek ve daha fazla geliştirmek için daha fazla veri toplamak istiyor.

M-Sport ve NWM geliştirme programının önemli bir ayağı İspanyol Dakar sporcusu Nani Roma. Hem motosiklette hem de otomobilde kazanan üç sürücüden biri olduğu dünyaca ünlü kros rallisinde 25 startla paha biçilmez bir deneyim sunuyor. 51 yaşındaki sürücü, Dakar’da farklı markalarla iki genel galibiyet ve üç podyum finişi daha elde etti. Onun deneyimi şimdi NWM’nin zaten etkileyici olan Ranger T1+ aracını Dakar Rallisi için rekabetçi bir T1+ aracına dönüştürmeye yardımcı olacak. Aynı zamanda M-Sport, daha sonra 2025’te Dakar Rallisi’nde zafer için savaşacak olan yeni model neslini temel alan geleceğin Ranger Raptor T1+ modelini oluşturmak için İspanyol’dan gelen çeşitli geri bildirimleri kullanıyor.

Nani Roma, “Ranger T1+ üzerinde çalışmak çok eğlenceliFas’taki en son testte, aracın ne kadar değiştiğini bir kez daha fark ettik. Mekanikler ve mühendisler, güvenilirliği ve performansı artırırken arabayı dengede tutmayı başardılar. Ranger güçlü bir araba. Kesinlikle hala birkaç şeyi geliştirmemiz gerekiyor, ancak o zaten iyi bir konumda. M-Sport’u Carlos Sainz ve Colin McRae’nin takım için yarıştığı günlerden beri tanıyorum çünkü bir motosikletçi olarak aynı zamanda büyük bir ralli hayranıydım. M-Sport, Dünya Ralli Şampiyonası’nda her zaman en iyi takımlardan biri oldu ve bu son derece profesyonel insanlarla çalışmak bir zevk. Ekip çok iyi organize” dedi..

İspanyol, yaklaşan görevlere büyük bir hırsla yaklaşıyor: “Katıldığım her yarışı kazanmak istiyorum. Yarış pilotu olarak 30 yılım boyunca bunu hep böyle sürdürdüm. Baja İspanya’yı dokuz kez kazandım: dört kez motosiklette ve beş kez bir arabada. Ford ile bir galibiyet ve bu yeni proje çok özel olacak çünkü bir buçuk yıldır ralli sürmedim ve yeni bir takımda başlıyorum. Rakiplerimize kıyasla nerede durduğumuzu hala bilmiyoruz. Neredeyse tüm büyük fabrika ekipleri İspanya’da yarışırken, nerede durduğumuza dair gerçek bir değerlendirme bekleyebiliriz” diye konuştu.

1.000 kilometrelik Kalahari-Botsvana yarışını kazanan takım ortağı Gareth Woolridge, Woolridge motor sporları hanedanından geliyor. 29 yaşındaki sürücü şu anda Güney Afrika Ralli Baskın Şampiyonası’na (SARRC) liderlik ediyor. NWM’de yeni yarış araçlarının yapımında baş teknisyen olarak, EcoBoost V6 benzinli motorla çalışan T1-Ranger’ın tasarımı, üretimi, test edilmesi ve geliştirilmesinde de merkezi bir rol oynuyor. NWM, projeyi 2019’da başlattı ve 2021’de şirket, Ford Ranger’ı T1+ kategorisi için yükseltti. Sürücü ve teknisyenin ikili işlevinde, bu aracı Dakar Rallisi’nde zafer için bir yarışmacı haline getirmek için ideal bir konumda. Babası Neil Woolridge bile Dakar’da başladı. Kendisi off-road yarışlarının içinde büyümüş ve bu motor sporları disiplinindeki yeteneğini 16 yaşında ispatladı. 2015’te Neil Woolridge Motorsport ile ralli sahnesinin en üst kategorisine yükseldi ve sadece bir yıl sonra NWM Ford ile T1+ konfigürasyonunda NWM-Ranger ile bir iş sözleşmesi aldı. Aynı yıl, Gareth Woolridge, Brezilya’daki 3.600 km’lik Rally dos Sertões’de sınıfını kazandı.

“NWM ve M-Sport arasındaki ortaklık, her ikisi için de güçlü sonuçlara yol açacak. M-Sport, özellikle bir arabadan gerçekten her şeyi almak için yapılan ince ayarlarla birlikte çok fazla deneyim getiriyor. NWM ise, kökleri ralli sektöründe olan bu ekibin ralli baskın sahnesinin özelliklerine aşina olmasına yardımcı oluyor” diyor Gareth Woolridge. Potansiyel engelleri ve disiplinler arasındaki farklılıkları anlamak önemli. M-Sport ve NWM, Güney Afrika, Dubai ve Fas’ta yoğun testler gerçekleştirdi. Özellikle soğutma ve amortisörlerdeki iyileştirmeler, otomobilin performansında büyük bir iyileşme sağladı. Baja İspanya ve formatı, Boyd ve O’nun için yeni alanlar. Ancak arazi, bildikleri bazı baja parkurlarına benziyor. M-Sport için ilk başlangıçları öğrenmekle ilgili.

NWM’nin kurucusu Neil Woolridge şunları ekliyor: “Hepimiz gerçekten Baja İspanya’yı dört gözle bekliyoruz, uzun süredir listemizdeydi. M-Sport ile hızlandırılmış test ve geliştirme programı bizi daha iyi hale getirdi. Haziran ayındaki çetin Botswana Çöl Yarışında çifte galibiyetle, SARRC’nin önde gelen fabrika takımı ve ‘Dakar’ ve Dünya Ralli Şampiyonası’nda unvanlara sahip olan Toyota’yı yendik. Takımda Nani Roma seviyesinde bir sürücü olduğu için şanslıyız. Yanında çok sayıda ‘Dakar’ deneyimi ve uzmanlığı getiriyor.” M-Sport Direktörü Matthew Wilson, “NWM ile bir yılı aşkın bir süredir çok sıkı bir şekilde yan yana çalışıyoruz ve hepsinin bir araya geldiğini görüyoruz. Kapsamlı bir şekilde revize edilmiş Ford Ranger T1+’ın Nani ve Gareth Woolridge gibi sınıftaki sürücülerle rekabete dayalı ilk çıkışını yapmasına hazırız. Onların yardımıyla M-Sport ve NWM artık sağlam bir teknik temel oluşturdu. Bir sonraki adım, takım olarak rekabet deneyimi kazanmak ve Baja İspanya’da buna başlıyoruz” dedi. | Ford, 12 Temmuz 2023 : 22.22

Yorum yaz

SON HABER BAŞLIKLARI

Oturum aç

Go To Top