Baja’dan 3 şampiyon çıkacak
Bu sezon ulusal statüye yükselen Türkiye Baja Şampiyonası’nın 2023 Kurallar Kitabı’nın taslak hali federasyonun web sitesinde yayınlandı. Toplam 27 maddeden oluşan kurallar kitabına göre, ‘otomobil’, ‘SSV’ ve ‘kamyon’ olmak üzere Baja’dan toplam ‘üç şampiyon’ çıkacak! 2023 Türkiye Baja Şampiyonası’na dahil yarışların kategorilerinden aldıkları puanlar ile sezon sonunda en yüksek puana sahip olan pilotlar ve kopilotlar ayrı ayrı Türkiye Baja Şampiyonası SSV Şampiyonu, Türkiye Baja Şampiyonası Otomobil Şampiyonu ve Türkiye Baja Şampiyonası Kamyon Şampiyonu olarak ilan edilecekler. Türkiye Baja Takımlar Şampiyonası’na puan alabilmek için ise en az iki takım kaydı yapılması gerekiyor. Takım Belgesi ile yarışan takımlar, Türkiye Baja Şampiyonası’na dahil yarışların tamamında, takım kaydı ile yarışanlar ayrı bir klasmana göre puan alacaklar. Şampiyona klasmanında yer alabilmek için ilgili sezondaki tüm yarışmalarda start almak mecburi, aksi taktirde, takımlar sezon sonunda klasmana dahil edilmeyecekler. Şampiyonanın her yarışında farklı sürücüler ile kayıt yaptırılabileceği gibi, sezon boyunca aynı sürücülerle devam etme zorunluluğu da bulunmuyor.
Takımlara puan alabilmek için otomobil veya SSV kategorisinde en az 2 ekip, yanı sıra sürücülerinden herhangi birisi veya tamamı kadın olan 1 adet yarışmacıyı daha kayıt ettirebilecekler. Takımlar, ekiplerin birinde kadın sürücü dahil en fazla 4 yarışmacı ekip kaydı yaptırabilecek. Yapılacak ayrı klasmanda, ilk on beş (15) içerisinde sürücülerinden herhangi birisi veya tamamı kadın olan ekibin puanı doğrudan eklenecek. Takımın ilk on beş (15) içerisinde yer alan en iyi durumdaki diğer iki aracının aldığı puanlar ile kadın ekibin puanı toplanıp varsa yarışmanın katsayısı ile çarpılacak. 1.3.7 Yarışma sonunda takımların puan alabilecekleri tüm yarışmacılarla beraber aldıkları puanlar, sezon boyunca toplanarak, sezon sonunda en yüksek puana ve baja takım belgesine sahip takım Türkiye Baja Otomobil Takımlar Şampiyonu ve Türkiye Baja SSV Takımlar Şampiyonu olarak ilan edilecek. Taslak kitapta kamyon kategorisinde takımlar şampiyonluğuna yer verilmedi.
Baja yarışlarının toplam uzunluğu 300-1000 km, yarışmanın özel etap uzunluğu ise 200-600 km olarak öngörülüyor. Bir günden fazla süren yarışmalarda yarışmacılara 8-20 saat dinlenme süresi tanınacak şekilde program oluşturulacak. Özel etaplar gün aydınlığında koşulması gerekirken, normal etaplar gece koşullarında geçilebilecek. İdari ve teknik kontrolünü tamamlamış yarışmacılar için Shakedown (deneme sürüşü) organize edilmesi tavsiye ediliyor. Seyirci özel etabı isteğe bağlı ve yapılması halinde başlangıçta olması tavsiye ediliyor. Bu etabın uzunluğu 2-10 km arasında olmalı. Başlangıçta yapılması halinde seyirci özel etabına tüm yarışmacıların katılımı zorunlu. Sıralama etabı olarak koşulması durumunda alınan süreler toplam sürelere dahil edilecek. Ek kurallarda belirtilmesi halinde bu etap, aynı zamanda Baja yarışının start sıralamasını belirleyecek. Seyirci özel etabının antrenman kuralları yarışma ek kurallarında mutlaka belirtilmeli.
Özel etaplar birbiriyle aynı ayakta kesişmemeli ve etapların ortak yol güzergahları % 50’ten fazla olmamalı. Tersine çevrilmiş bir özel etabın en fazla % 50’lik kısmı kullanılabilir. Yarışma içerisindeki seyirci etapları hariç diğer özel etaplar 40-150 km arasında olacak. Start listesi kategori sıralamasına göre SSV ve otomobillere göre yapılacak. Yarışmanın ilk startındaki start listesi puan durumuna göre düzenlenirken, motosiklet kategorisi olması halinde SSV öncesi start almak şartıyla son motosikletten sonra en az 10 dakika sonra ilk start verilebilecek. Özel etap içerisinde maksimum sürat, otomobiller için 170 km/h’i, SSV’ler için 135 km/h’i ve Kamyonlar için 140 km/h’i geçmeyecek şekilde parkur hazırlanmalı. Hız sınırlaması ve doğal engeller kullanılması tavsiye edilirken, hız sınırlarını ikinci kez +5 km/h’den fazla geçen sürücülere o etap için 5 dakika zaman cezası verilecek.
Sürücüler, şampiyona sonundaki klasmana dahil olabilmek için Türkiye Baja Şampiyonası’na dahil en az 3 yarışta start almak zorunda. Sürücülerin 4 yarıştan aldıkları en yüksek puanları şampiyona klasmanı için esas alınacak. Şampiyona sonunda sürücülerin 4 yarıştan aldıkları en yüksek toplam puana sahip Pilot ve Co-pilotlar; Türkiye Baja Otomobil Şampiyonu, Türkiye Baja SSV Şampiyonu ve Türkiye Baja Kamyon Şampiyonu olarak ilan edilirken, Türkiye Baja Sınıf 1 Birincisi, Türkiye Baja Sınıf 2 Birincisi, Türkiye Baja Sınıf 3 Birincisi ve Türkiye Baja Sınıf 4 Birincisi ilan edilecek. | 24 Ocak 2023 : 14.34