Dakar başlıyor
2023 Dakar Rallisi dördüncüsü için 31 Aralık’ta Suudi Arabistan’a geri dönüyor ve dünyanın en iyi arazi yarışçıları, 15 Ocak’ta Dammam’da damalı bayrak düşmeden önce 14 özel etaba yayılmış beş bin kilometre ile karşılaşıyor. Dakar Rallisi, Rally Raid takviminin doruk noktası. Ülkeler arası ralli olarak da bilinen ralli, birkaç gün içinde gerçekleşen uzun mesafeli bir arazi yarışı biçimi. Dakar Rallisi macerasının kökleri, 1977’de Fransız motosiklet yarışçısı Thierry Sabine’in Abidjan-Nice Rallisi sırasında Libya çölünde motosikletiyle kaybolmasıyla başlar. Fransız, çölün dışına çıktıktan sonra, Avrupa’da başlayan, Cezayir’e devam eden ve sonunda Dakar’da bitirmeden önce Agadez’i geçen bir rota deneyiminden yararlanan bir yarış tasarlamaya kararlıydı. O zamandan beri, Dakar Rallisi Afrika’daki yarışlardan Güney Amerika’ya ve şimdi de Suudi Arabistan’a evrildi. Yarış, her biri (birkaç yüz kilometre uzunluğunda) en az bir özel etap içeren, her gün bir etaptan oluşur; bu etap, yolda veya arazide olabilir. Kapsanan toplam mesafe birkaç bin kilometre. Yarış on ila on beş günlük bir süre içinde gerçekleşir. Etabın klasmanı, özel etapta belirlenen süreler ve varsa spor cezalarından oluşur. Yarış, organizatörler tarafından sağlanan ve her etabın başında dağıtılan bir yol kitabı aracılığıyla yapılan hassas navigasyon gerektirir. Her özel etkinliğin başlama sırası, etap sırasında alınan tüm spor cezaları (örneğin bağlantı sektörlerinde hız yapma veya ara noktaları kaçırma) dahil olmak üzere önceki etabın zamanlanmış bölümünde belirlenen sürelere dayalı olacak. 2023 Dakar Rallisi, 2014’ten bu yana en uzun rota olacak, katılımcılar beş bin km özel etapları bir sıralama ve 14 etapta tamamlayacak. Sıralama etabı, 31 Aralık 2022’de, Kızıldeniz kıyısındaki Yanbu’da başlayacak ve saha, her zamankinden daha fazla kum tepesi ve olası tuzaklarla dolu olarak, 15 Ocak’ta sona ermek üzere Basra Körfezi’ndeki Dammam’a kadar uzanmayı hedefliyor.
Motor sporlarının en zorlu dayanıklılık yarışı sınavı, Red Bull Desert Wings’in şampiyonlar ekibini ve taze yüzlü yetenekleri Suudi Arabistan’ın zorlu kumları üzerinde sınırlarını zorlamaya hazırlarken görüyor. T1 Araba Sınıfında, Nasser Al-Attiyah ve kopilotu Mathieu Baumel (FRA), Katarlı sürücünün dördüncü Dakar şampiyonluğunu hedeflemesiyle Toyota GR DKR Hilux T1+ direksiyonunun arkasında Suudi Arabistan’a dönüyor. 51 yaşındaki oyuncu, “Şampiyonluğumuzu savunmaya hazırız. Tekrar kazanmak inanılmaz olurdu” dedi. Ayrıca Toyota Hilux T1+ kullanan Giniel De Villiers (ZAF)/Dennis Murphy (ZAF) ve Lucas Moraes (BRA)/Timo Gottschalk (DEU) olurken, Sébastien Loeb- Fabian Lurquin kopilotu BRX Prodrive Avcısı ile geri dönüyor. Üç kez Dakar galibi Carlos Sainz (ESP) ve co-pilot Lucas Cruz, Audi RS Q e-tron E2’de Mösyö Dakar’ın kendisi Stéphane Peterhansel ve yardımcı pilot Edouard Boulanger ile yarışacak Audi’nin üç ayaklı saldırısında Mattias Ekström (İsveç)/ Emil Bergkvist’e katılırken, Dakar’ın yiğit Kuba Przygoński, co-pilotu Armand Monleon ile MINI için yarışıyor. Dakar’ı ve FIM Dünya Ralli-Raid Şampiyonası’nı savunan bisiklet şampiyonu Sam Sunderland (GBR), üçüncü Dakar zaferini hedeflerken Red Bull GASGAS Factory Racing’i temsil edecek. “2023 yarışı şimdiye kadarki en zorlu yarışlardan biri gibi görünüyor. Bunun ne anlama geldiği konusunda hiçbir yanılsama içinde değilim.”
Red Bull Off-Road Junior Team ve Can-Am arasındaki yeni işbirliği, 20 yaşındaki Seth Quintero’nun (ABD) kopilot Dennis Zenz ile birlikte bir Can-Am Maverick T3 ile yarıştığını gösteriyor. “Bence gerçekten iyi bir temelimiz var ve Dakar’ı kazanma şansımız var.” Seth Quintero, 2022’de 12 etap galibiyetiyle Dakar Rallisi’nde en çok etap kazanma rekorunu elinde tutuyor. Austin ‘AJ’ Jones/Gustavo Gugelmin ve Mitch Guthrie/Kellon Walch ayrıca bir Can’ın sorumluluğunu üstlenen Cristina Gutiérrez ve kopilotu Pablo Moreno ile aynı çizgide. Heyecanlandı: “Kesinlikle biraz eğleneceğiz” Son Dakar T3 şampiyonları Chaleco López ve Juan Pablo Latrach artık Gutiérrez’in Rokas Baciuska/Oriol Vidal, Guillaume De Mevius/François Cazalet ve üç kez dörtlü yarış galibi Ignacio Casale ve navigatör Alvaro León de motor sporları dünyası yeni yıla başlamak için kum tepeleri üzerinde başka bir devasa mücadeleye hazırlanırken başlangıç çizgisinde. | RedBull içerik havuzu, 22 Aralık 2022 : 23.58
200 – Nasser Al-Attiyah (QAT) / Mathieu Baumel (FRA) – Toyota Gazoo Racing
205 – Giniel de Villiers (ZAF) / Dennis Murphy (ZAF) – Toyota Gazoo Racing
230 – Lucas Moraes (BRA) / Timo Gottschalk (DEU) – Toyota Gazoo Racing
201 – Sebastien Loeb (FRA) / Fabian Lurquin (BEL) – Bahrain Raid Xtreme
207 – Carlos Sainz (ESP) / Lucas Cruz (ESP) – Team Audi Sport
204 – Stéphane Peterhansel (FRA ) ) / Edouard Boulanger (FRA) – Audi Sport
211 Takımı – Mattias Ekström (SWE) / Emil Bergkvist (SWE) – Audi Sport
222 Takımı – Laia Sanz (ESP) / Maurizio Gerini (ITA) – Astara Team
203 – Cuba Przygoski (POL) / Armand Monleon (ESP) – X-Raid MINI JCW Ekibi
300 – Francisco ‘Chaleco’ López (CHL) / Juan Pablo Latrach (CHL) – Red Bull Can-Am Fabrika Yarışı
302 – Cristina Gutiérrez (ESP) / Pablo Moreno (ESP) – Red Bull Can-Am Fabrika Yarışı
400 – Rokas Baciuška (LTU) / Oriol Vidal (ESP) – Red Bull Can-Am Factory Racing
301 – Seth Quintero (ABD) / Dennis Zenz (ALMANYA) – BF Goodrich tarafından sunulan Red Bull Off-Road Junior Team
303 – Austin ‘AJ’ Jones (ABD) / Gustavo Gugelmin (BRA) – BF Goodrich tarafından sunulan Red Bull Off-Road Junior Team
314 – Mitch Guthrie (ABD) / Kellon Walch (ABD) – BF tarafından sunulan Red Bull Off-Road Junior Team Goodrich
304 – Guillaume De Mevius (BEL) / François Cazalet (FRA) – GRally Team
322 – Ignacio Casale (CHL) / Alvaro León (CHL) – X-raid Yamaha Racing Destekli Takım