Audi Dakar’a hazır

Dakar 2023 Rallisi sekiz haftadan kısa bir süre sonra başlayacak. Audi, Mattias Ekström-Emil Bergkvist, Stéphane Peterhansel-Edouard Boulanger ve Carlos Sainz-Lucas Cruz’dan oluşan güçlü kadrosuna güveniyor. Altı ekip çöl klasiğine bir yıl öncesine göre biraz daha rahat ve daha iyi hazırlanmış, aynı zamanda beklentiyle bakıyor. Ekim ayındaki Fas Rallisi’nde Audi Sport’tan üç sürücü ekibi, rekabetin ritmine geri dönmek için mükemmel bir fırsat yakaladı. Stéphane Peterhansel ve Edouard Boulanger bu yıl en fazla kilometreyi kat etti. Ocak ayındaki Dakar Rallisi’nden sonra birlikte Abu Dhabi Desert Challenge’a katıldılar ve orada Audi RS Q e-tron için ilk zaferi perçinlediler. Avrupa ve Afrika’daki testleri Fas Rallisi izledi.

Ekström orada eski bir deneyimin doğrulandığını gördü; “Yarıştaki süreçler, garajınıza geri döndüğünüz bir testtekinden farklıdır. Çölde tek başınasın. Bu yardımcı olur.” İki İsveçli, Fas Rallisi’ndeki en son adımı attı. Emil Bergkvist, “O zamandan beri Mattias ve ben bunu daha iyi anlıyoruz ve ralli sürüşü daha da eğlenceli” dedi. Kopilot Cruz ve Peterhansel ile birlikte Carlos Sainz ve Edouard Boulanger, Team Q Motorsport’u Audi’nin ralli projesinin başlangıcından beri tanıyor. Sven Quandt’ın deneyimli ekibi neredeyse otuz yıldır çöl rallilerinde yarışıyor, Dakar Rallisi’ni altı kez ve crosrallyde birçok zafer kazandı. Audi Sport ekibiyle birlikte Trebur ekibi üç Audi RS Q e-tron’u da kullanıyor.

Üç prototipin kokpitinde iyi bir ilişki, başarı için bir ön koşul. “Yardımcı pilotuma çok güveniyorum, birlikte Dakar Rallisi’ni üç kez kazandık. Dakar Rallisi’nde Lucas Cruz ile on birinci kez yarışan Carlos Sainz, “Birbirimize yardım ediyoruz.Carlos ile iletişim gerçekten çok iyi. Güçlü bir ortaklıkla birleştik ve iyi bir ruh var” diyor. 1988’den beri düzenli olarak katılan ve 14 kez Dakar kazanan Stéphane Peterhansel, klasiği en son 2021’de yardımcı pilot Edouard Boulanger ile birlikte kazandı. İki kez DTM Şampiyonu ve Rallycross Dünya Şampiyonu olan Mattias Ekström, hem deneyimli hem de başarılı bir motor sporları sürücüsü ve aynı zamanda sürücü arkadaşlarına saygı ve mizahla davranıyor.

İsveçli, “Sadece ikisinden de öğrenebilirimCarlos son derece hırslı, duygusal ve enerji dolu. Diğer her şeyi Stéphane’den öğreniyorum: O da aynı başarıya sahip ama daha rahat, daha sakin ve daha stratejik. Bunlar kariyerimin en havalı iki takım arkadaşı” derken, vatandaşı ve kopilotu Emil Bergkvist şunları ekliyor: “Eduard ve Lucas’tan çok şey öğrendik. Bizi kollarını açarak karşıladılar. Ona ne yapabileceğimizi sorduk.” RS Q e-tron ile Audi, çok kısa sürede en zorlu motor sporları disiplini için yenilikçi bir konsept uyguladı. İki kez Dünya Ralli Şampiyonu ve üç kez Dakar kazanan, her zaman itici güç ve teknik mükemmeliyetçi olan Sainz, işverenini övdü:

“Audi’ye şunu söyledik: Dakar’ı küçümsemeyin. Ve onu küçümsemediler. Bizlerin projeyi almak istedikleri yöne güvendiler. Şimdiye kadarki başarımız bizi haklı çıkardı. Her iki tarafın da doğru yaklaşımıydı” Audi Sport bu yolda ilk kilometre taşlarını belirledi: Ocak ayında Dakar Rallisi’nde dört etap galibiyeti, Mart ayında Abu Dhabi Desert Challenge’da genel zafer ve Eylül ayında çöl prototipinin ikinci yapım aşaması. Carlos Sainz, “Yeni araç, güvenilirlik açısından ileriye doğru atılmış büyük bir adım. Ancak sporumuzda teknik olanlar da dahil olmak üzere her zaman sürprizler vardır” dedi.

Bu nedenle, lastik patlamaları ve olası kusurlara karşı kaza hasarı ile başlayan onarımlar, zorlu arazi rallilerinde bazen kaçınılmaz olan bir şey olmaya devam ediyor. Edouard Boulanger, “Onarım söz konusu olduğunda Stéphane’den iyi destek alıyorum. Motosikletten geliyor ve aletlerin nasıl kullanılacağını biliyor. Bir mühendis olarak temel bir genel bakış elde ediyorum, ancak Stéphane bana mükemmel bir şekilde yardımcı oluyor” dedi. Ama sadece iki Fransız nasıl mücadele edileceğini bilmiyor. Altı sürücü ve yardımcı pilotun tamamı için Audi Sport’ta kapsamlı teknik eğitim, hazırlıkları Kasım ayında tamamlıyorlar.

2023 Dakar Rallisi’nde yapılan değişiklikler, etaplarda yeni bir modu içeriyor: 15 ila 20 dakikalık bir mola ile önceki nötralizasyon bölgeleri artık geçmişte kaldı. Mattias Ekström, “Yoldaki bu ara zamanlar olmadan, rekabete kıyasla artık tam olarak nerede durduğumuzu bilemeyiz” derken, Carlos Sainz için bu bir déjà vu: “Eski günlere dönmek gibi, çünkü bu eskiden normaldi. Temel olarak, bir arabanın diğerini yakalayıp yakalamadığına göre, önümüzde veya arkamızda üç dakika süren doğrudan rakiplerimizin hızını söyleyebiliriz”. Başka bir zorluk: 2023’te kumul geçişlerinin oranı önemli ölçüde artacak.

Boulanger, “Kum tepelerinde araba kullanmak benim için daha kolay” diyor. “Pilotuma daha az yol tarifi vermem gerekiyor. Ayrıca, navigasyon daha kolay olmalı. Öte yandan, araç tekrar tekrar sıkıştırdığı ve geri teptiği için fiziksel baskı önemli ölçüde artıyor.” Pilotu da kum dağlarını dört gözle bekliyor: “Dört günlüğüne Boş Mahalleye dönmeyi seviyorum. Çok otantik bir Dakar olacak.” Carlos Sainz ise başka bir yönü vurguluyor. İspanyol, “Olay son üç yılda önemli ölçüde değiştiArtık gizli ara noktalar yok ve pusula yönünü daha yakından takip ediyoruz.  Lucas ve ben hazırlıklıyız.” Cruz şunları belirtiyor: “Ancak kum tepelerinde diğer katılımcıların referans çizgileri de eksik. Ve belirli bir pusula yönünün gerektirdiği gibi kumul zincirleri boyunca düz bir çizgi sürmek tam olarak kolay değil.” Sınavlar ne kadar zor olursa olsun, herkes bir konuda hem fikir. Stéphane Peterhansel, meslektaşları adına “Audi RS Q e-tron’daki gibi güçlü bir klima sistemiyle sıcaklıkları yönetmek çok kolay” diyor.

Fas Rallisi’nde sürücü ekipleri, elektrikli tahriki ve enerji dönüştürücüsüyle verimli RS Q e-tron’a son rötuşları yaptı. Stéphane Peterhansel, “Pedal kutusu artık daha uygun bir şekilde konumlandırıldı ve direksiyon simidi artık mükemmel bir konumda” derken, Boulanger da memnun: “Yazılımın mantığı daha iyi ve sık kullanılan işlevlere erişim daha kolay ve daha hızlı”. Lucas Cruz da yeni işini seviyor: “Değiştirilen oturma pozisyonu bize daha iyi bir genel bakış sağlıyor ve enstrümanları daha kolay okuyabiliyoruz.”

Ekström ise takım arkadaşlarının arazideki bilgi birikiminden etkileniyor: “Carlos, şasi için birinci sınıf bir temel kurulum geliştirdi. Stéphane son ince ayarı uyguladığından beri, araba bana daha fazla güven veriyor. Viraj alırken her şey zaten mükemmeldi ve artık arka kısım zıplarken çok fazla kalkmıyor.” Peterhansel, “Bu yıl iyi hazırlandık. Sürekli sürmeli ve çok yavaş başlamamalıyız, aksi takdirde geride kalırsınız. Aynı zamanda Dakar’da neler olabileceğini de biliyorum. Rekabetçi bir aracımız var ama aynı zamanda zorlu bir rekabet var” derken, Sainz de O’nunla aynı fikirde: “Her güne saygı göstermelisiniz. Daha uzun etaplar, kokpitte daha fazla saat ve çok çeşitliliğe sahip zorlu bir Dakar bekliyorum.”

Boulanger ise uyarıyor: “Etapların uzunluğu konusunda temkinliyiz. Yenilikçi konseptimizle, bölmemiz gereken sınırlı bir enerji kaynağımız var.” Lucas Cruz, rallinin Güney Amerika’dan geçtiği zamanları hatırlattı. İspanyol, “Boş Bölge’deki testlerin sertliği nedeniyle birçok ekstra fitness egzersizi yapıyoruz” diyor. Bergkvist ralliye beklentilerle başlıyor: “Bu takımın bir parçası olmak harika. Bir şey istersen, senin için yaparlar. Bu bize iyi bir his veriyor.” Pilotu Ekström kişisel hazırlığa odaklı: “Gün içinde o kadar içemiyorum ama kilo veremiyorum. Bu yüzden sıvı dengemi kontrol etmek için bu sefer yanımda bir tartı alıyorum. Rallinin başlamasına kadar geçen süre içinde şunlar geçerli: makul bir şekilde yiyin, uyuyun, yeterince için ve sağlıklı bir miktarda spor yapın. Ve işler yoluna girdiğinde, hızımızı Stéphane’ninkiyle karşılaştırmaya çalışıyoruz. Şansın daha da büyük bir rol oynadığı birkaç motor sporu disiplini vardır. Elimizden geleni yaptık.” | Audi, 8 Kasım 2022 : 21.00

Yorum yaz

SON HABER BAŞLIKLARI

Oturum aç

Go To Top