Al-Rajhi zaferle başladı

Suudi Arabistanlı rallici Yazeed Al-Rajhi ve Alman kopilotu Timo Gottschalk, Suudi Baja’da kıl payı bir zafer elde ederek 2024 FIA Dünya Baja Kupası’nı kazanma hedefine mükemmel bir başlangıç yaptılar. Overdrive Racing Toyota Hilux sürücüsü, An-Nafud çölünde sıralama ve açılış etabını kazandı ancak son sabah Ferreira ve Palmeiro’nun baskısı altında kaldı. Portekizli ikili, X-Raid Mini John Cooper Works Rally Plus’ta 164 km’lik etabı kazandı ve Al-Rajhi’nin takım arkadaşı Baciuska ve Vidal’ı geride bırakmayı başararak zaferi sadece 38 saniye farkla kıl payı kaçırdı.

Al-Rajhi artık beş farklı otomobil üreticisiyle kazandığı yedi galibiyetle yarışın tarihindeki en başarılı yarışmacı oldu. Gottschalk, 2011’de Nasser Saleh Al-Attiyah ve 2015 ve 2016’da Al-Rajhi ile birlikte başarı elde ettikten sonra dördüncü kez kazandı. Al-Rajhi şunları söyledi: “Çok mutluyum. Çok keyifli bir ralli ve yedinci galibiyetim. Burada kazanmak her zaman güzel. Baja ya da kros uzmanı olacağımı hiç beklemiyordum ama buradaki ilk galibiyetim bu tür yarışlara gözlerimi açtı. Bundan çok keyif alıyorum. Şimdi biraz kayak yapmak için kum tepelerinden Alpler’e gidiyorum ve ardından Abu Dhabi Çöl Yarışı için yarışmaya geri döneceğim.” Kopilotu Gottschalk ise “sezonu Hail’de galibiyetle açmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Bu özellikle Yezid için önemli. Etrafımızda güçlü bir rekabet vardı. Kolay değildi. İlk gün iyi bir fark yarattık ama bugün açmanın kolay olmayacağını biliyorduk. Bazen hiç hattımız olmuyordu ve her yöne giden yollar vardı. Gerçekten uyanık olman gerekiyordu. Yavaş gidemezdik. Güzel bir yarıştı” dedi.

Ferreira da şunları ekledi: “Çok keyifli bir yarıştı. Kum tepeleri ve kum konusunda uzman değilim. Yarış çok iyiydi ve burada bulunarak çok fazla deneyim kazandım.” X-Raid, Mini’nin kurulumunda bir gecede bazı değişiklikler yaptı ve revize edilen süspansiyon ayarları Portekizlilerin son etapta çok daha fazla zorlamasını sağladı. Arjantinli Yacopini ve İspanyol kopilotu Oliveras son etapta en hızlı ikinci, genel klasmanda ise dördüncü oldular. Dubai merkezli Koloc, Fransız Delaunay ile takım oluşturdu ve Kırmızı Çizgili Revo+ aracını FIA Orta Doğu Baja Kupası’na kayıtlı yarışmacılar arasında 7’nciliğe taşıdı. Final etabındaki en hızlı beşinci zaman, Akeel’in eski Can-Am takım arkadaşı Alvarez’in yerini ve Overdrive Racing Toyota Hilux’ta ilk kez Ultimate’de 8’zinci sırada yer almasını sağladı. FIA Orta Doğu Kupası yarışmacıları arasında üçüncü oldu.

Al-Saif, T3 kategorisinin birçok eski kazananı ve 2020’den bu yana bu yarışta yalnızca bir kez mağlup oldu. Suudi pilot ve Katarlı kopilotu Al-Kuwari, erken bir korkuyu atlattı ve Challenger’da zafere koştu. South Racing’in Santag Racing Can-Am Maverick’ini G Rally Team OT3 ile tamamladı ve en yakın altıncı sıradaki rakibi Dias’ın 11 dakika 41 saniye önünde genel klasmanda beşinci oldu. Al-Saif, FIA Orta Doğu Baja Kupası’nda ve FIA Orta Doğu Challenger’da birinci sırada yer alırken, Dias, FIA Dünya Baja Kupası’nda sıralamanın zirvesinde yer aldı. Arjantinli South Racing takım arkadaşı Martinez, FIA Dünya Baja Kupası Challenger sıralamasında 10. ve ikinci oldu. Al-Harbi, FIA Orta Doğu Baja Kupası’nda altıncı ve ikinci bitirdi. X-Raid Yamaha’nın desteklediği takım sürücüleri Lonyai ve Quandt, Challenger kategorisinda 4-5 oldular ancak FIA Dünya veya Orta Doğu Baja Kupalarına kaydolmadılar. İlk günkü yakıt pompası sorunları, Pons’un Taurus T3 Max ile Challenger ödülleri için çabalama şansını mahvetti ve abandone oldu

Alvarez ve Fransız kopilotu Xavier Panseri, Güney Yarışı Can-Am Maverick XRS Turbo RR’da genel klasmanda 9’uncu ve SSV 1’ncisi olurken, İspanyol Escuderia, JMP Racing Can-Am aracıyla ikinci, Katarlı Al-Kuwari Quaddy Racing Yamaha ile üçüncü ve kayıtlı FIA Orta Doğu Baja Kupası yarışmacıları arasında birinci oldu. Alvarez şunları söyledi: “İyi iş çıkardık. Xavier harika bir iş çıkardı ve araba da mükemmeldi. Kategoriyi kazandık. Bu, Dünya Kupası’na başlamanın çok güzel bir yolu. Bundan dolayı mutluyuz.”Uruguaylı Henderson (Polaris), FIA Dünya Baja Kupası’na katılanlar arasında dördüncü ve üçüncü olurken, Suudi sürücü Moaaz Al-Hariri (Can-Am), bölgesel Baja kupasına kayıtlı sürücüler arasında beşinci ve ikinci oldu.

Açılış etabında ön tahrik mili sorunları Amerigo Ventura’nın Yamaha’sındaki şansını kaybetti. SRT Can-Am’de sıralama etabını kazandıktan sonra Al-Thefiri’nin mücadelesinin bedelini kırık askı kolları ödedi. Kuveytli sporcunun tesellisi, FIA Orta Doğu Baja Kupası sıralamasında son etapta en hızlı 2 ve 4’üncü olmasıydı. Yerel sürücü Al-Thunayyan, Nissan Patrol’ünü finişe yönlendirdi ve FIA Orta Doğu Baja Kupası seri üretim arazi araçları kategorisinde Stok kategorisinde puan aldı. FIA Dünya Bajas Kupası 23-25 Mayıs’ta Yunanistan’da devam edecek ancak FIA Orta Doğu Baja Kupası yarışmacıları Katar’daki ikinci tura katılmak için Kasım ayının başına kadar beklemek zorunda kalacak. | FIA, 11 Şubat 2024, 21.00

2024 Saudi Baja Genel Klasman
Yazeed Al-Rajhi/Timo Gottschalk (Toyota Hilux Overdrive) 4hr 28min 53
Joao Ferreira/Filipe Palmeiro (Mini John Cooper Works Rally Plus) 4hr 29min 31
Rokas Baciuska/Oriol Vidal (Toyota Hilux Overdrive) 4hr 30min 02
Juan Cruz Yacopini/Daniel Oliveras (Toyota Hilux Overdrive) 4hr 35min 21
Saleh Al-Saif/Nasser Al-Kuwari (G Rally Team OT3) 4hr 47min 50
Joao Dias/Joao Miranda (Can-Am Maverick X3) 4hr 59min 31
Aliyyah Koloc/Sébastien Delaunay (FRA) Red-Lined Revo+) 5hr 00min 43
Dania Akeel/Stéphane Duplé (Toyota Hilux Overdrive) 5hr 08min 02
Fernando Alvarez/Xavier Panseri (Can-Am Maverick XRS Turbo RR) 5hr 13min 31
Diego Martinez/Sergio Lafuente (Can-Am Maverick X3) 5hr 23min 52

Yorum yaz

SON HABER BAŞLIKLARI

Oturum aç

Go To Top