Aslında ekip ama rakipler

2024 W2RC sezonunun birkaç ay öncesinde Ultimate olarak yeniden adlandırılan kategoride, bir transfer girdabı, Dakar öncesi durumu sarstı. 5-19 Ocak tarihleri arasında, önceki iki yarışta zafer için yarışan iki dev isim; Nasser Al Attiyah ve Sébastien Loeb arasındaki rekabet, Suudi Arabistan’da karşı karşıya gelecek ve farklı bir seviyeye ulaşacak.  Toyota, Katarlı as’ını kaybetti, ancak hala XXL yarışmacılarından oluşan bir kadro var; Yazeed Al Rajhi, Lucas Moraes ve Giniel de Villiers, yeni katılan Guerlain ile birlikte şampiyonluk için bir şans daha arıyor. Chicherit, Guillaume de Mevius ve Seth Quintero. Birçok kez şampiyon olan Stéphane Peterhansel ve Carlos Sainz, hâlâ hesaba katılması gereken bir güç, hibrit Audi’lerini sıralamanın en üstüne çıkarmaya kararlılar. X-raid aynı zamanda Zala ve Holowczyc ile, Century Serradori ile ve MD Rallye de Lavieille ve Vitse ile ödül peşinde koşarken Ford, Dakar’da Nani Roma ile takım olarak ilk çıkışını yapacak.

Baja’da yerleşik düzen 2023’te altüst oldu. Beş kez Dakar şampiyonu Nasser Al Attiyah-Mathieu Baumel, klasmanın zirvesinde görünüyorlardı. Sébastien Loeb, Katar’ın en zorlu rakibi olarak ortaya çıktı ve önceki iki yarışı, 2017’de Peugeot’daki takım arkadaşı Peterhansel’in hemen ardından heyecan verici bir ikinciliğin ardından ikinci olarak tamamladı. Al Attiyah ve Loeb’in W2RC’de söz konusu 34 etabın toplam 24’ünü kazanmasıyla (14’e 10) istekleri yılın geri kalanında azalmadan arttı. Başarılı bir şampiyonluk savunması yaptıktan sonra dünya şampiyonu, Overdrive TGR ekibiyle yollarını ayırarak ve yalnızca üç kısa sezonda ultra rekabetçi Hunter T1+’ı üreterek geleneksel bilgeliğe meydan okuyan bir ekip olan Prodrive’a katılmakla beklenmedik gelişmelere olan tutkusunu gösterdi. Sporun iki titanı artık aynı bayrak altında birleşti ve eşit ateş gücüyle silahlanmış, transfer piyasasının değişkenleriyle ittifak halinde ama yine de sezonun en prestijli şampiyonluğu için rekabet ediyor olacak.

Ancak bu, Toyota’nın şampiyonluk hedeflerinin sonu anlamına gelmiyor. Belçikalı Jean-Marc Fortin ve onun Güney Afrika şubesi Gazoo Racing ekibi, en deneyimli Hilux sürücülerinin çoğunu elinde tutmayı ve aynı zamanda akıllı transferler yapmayı başardı. Tecrübeli oyuncular arasında muhtemelen en iyi bahis, Rallye du Maroc’un son şampiyonu ve W2RC’de ikinci olarak onuncu startına giren Yazeed Al Rajhi idi. Geçen yılın podyumunu, çaylak sezonunda 2023’ün çıkış yapan yıldızı olan ve bunun hiç de beklenmedik bir şey olmadığını kanıtlamak için AlUla’ya geri dönen Brezilyalı Toyota pilotu Lucas Moraes de doldurmuştu.

Üçüncüsü, Toyota tarafından bilenmiş bir başka yetenek olan Yacopini’nin, 24 yaşına girdiği gelecek vaat eden W2RC sezonunun sonundaki pozisyonuydu. 2009 Dakar galibi Villiers’in kanıtlayacak çok az şeyi kaldı. Geçtiğimiz yıl, yirmi Dakar yarışındaki on beş ilk 5’in sonuncusu olan dördüncülüğe ulaştı. Mevius’u da beraberinde getiren Chicherit ile yeni gelenler de ortalığı karıştırıyor. Mevius, 2023’te üçüncü olduğu Challenger’dan Ultimate’a önemli bir adım atmaya hazır. Ancak en çok beklenen muhtemelen Challenger’da etap galibiyetleri elde eden (üç startta yirmi) ve kariyerinin ilk bölümünü çantasında W2RC unvanıyla tamamlayan genç Amerikalı Quintero’nun terfisi olacak. Henüz 21 yaşında büyük liglere geçiş yapması Dakar’ın en önemli olaylarından biri.

Toyota ve Hunter arasında heyecanla beklenen hesaplaşma, alanın geri kalanının hırslarını susturmuyor. 2023 versiyonu Audi sürücülerinin coşkusunu yumuşattı ancak RS Q e-Tron E2’nin performansı, güvenilirlik eşit olduğu sürece hala bolca umut veriyor. Peterhansel, Sainz ve Ekström, liderlik tablosunun zirvesi için mücadele etmek için gereken her şeye sahip. Güvenilirlik, aynı zamanda Ford tarafından geliştirilen ve 2004’te iki tekerlek üzerinde ve daha sonra bir otomobil yarışında kazanan Roma’nın uzman ellerine emanet edilen prototip için de bir turnusol testi olacak. | 3 Ocak 2024 : 23.57

Yorum yaz

SON HABER BAŞLIKLARI

Oturum aç

Go To Top